Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Tuesday 16 April 2013

PANAS !!! Siapa Pemimpin Yang Berani Langgar Peraturan SPR nih !!!



Meskipun hari penamaan calon ditetapkan Sabtu ini, Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin yang sebelum ini diumumkan sebagai calon PAS bertanding kerusi DUN Changkat Jering sudah memulakan kempen pilihan raya dengan memasang posternya dan papan tanda manifesto Pakatan Rakyat (PR) di sekitar Parlimen Bukit Gantang.

Tindakan yang dikesan sejak dua hari lalu itu jelas bertentangan atau melanggar Seksyen 24(B)(4)(a) dan Seksyen 24 (B)(4)(b) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.
Sekumpulan pemimpin dan penyokong UMNO Bahagian Bukit Gantang sebentar tadi tampil membuat laporan polis terhadap tindakan penyokong mantan Menteri Besar Perak itu yang menggantung dan mempamerkan poster gambar beliau sebagai calon PAS bagi kerusi DUN Changkat Jering.
Diketuai wakil Pemuda Barisan Nasional (BN) Bukit Gantang, Mohd Adri Adha Mohamad, berkata tindakan calon pembangkang mewakili PAS itu menyalahi Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 kerana pemasangan poster calon hanya dibenarkan selepas proses penamaan calon selesai iaitu pada 20 April nanti.
“Pada ketika ini, kita belum masuk waktu berkempen dan beliau sendiri (Nizar) juga belum lagi diumumkan sebagai calon DUN Changkat Jering tetapi beliau bertindak menggantung posternya di sekitar Parlimen Bukit Gantang seolah-olah dirinya sah diangkat sebagai calon PAS.
“Justeru, hari ini kami tampil membuat laporan polis terhadap Nizar di atas tindakannya itu yang menyalahi peraturan yang ditetapkan oleh SPR,” katanya kepada Peraktoday.com.
Baca Lagi DI SUMBER

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...