Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday 25 May 2013

MENGAPA 3 ORG INI DILEPAS KAN ???? KENAPA???


Seluruh rakyat Malaysia terkejut apabila mendengar 3  penjenayah  yang ditahan semalam untuk siasatan di bawah Akta Hasutan dibebaskan selepas permohonan reman polis ditolak majistret hari ini.

Mereka sebelum itu ditahan mengikut Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948, berhubung ceramah mereka di Dewan Perhimpunan Cina, di sini, pada 13 Mei lepas yang didakwa menghasut kaum cina agar meruntuhkan kerajaan Melayu yang sedia ada secara jalanan.


Dengan pembebasan mereka ini membuatkan pihak polis gagal menangkap dalang disebalik hasutan ini. Majisteret yang menolak penahanan mereka ini juga perlu disiasat kemungkinan mempunyai kaitan dengan keahlian pembangkang.

Sehingga bila kerajaan perlu berlembut dengan majisteret dan hakim yang menyebelahi pakatan haram dan kini sudah sampai masa mereka juga perlu disiasat.

Alasan Majistret Norashikin Sahat menolak permohonan polis ialah mendapati polis tidak menyatakan individu khusus yang mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan dalam ceramah berkenaan.

Itu hanya kerana sedikit kesilapan teknikal sahaja sedangkan Majistret Norashikin Sahat sudah tahu tujuan kenapa pihak polis menahan beruk-beruk ini. Tak kan pihak polis suka-suka nak tahan beruk-beruk ini.

Tolong Siasat Majistret ini!

1 comment:

  1. PDRM dan KDN dah mula bertindak. Apa yang masih memusykilkan saya adalah di pihak Peguam Negara, pihak Pendakwa Raya dan Badan Kehakiman kita. Saya khuatir ada musang berbulu ayam di kalangan mereka. Walaubagaimana pun, tahniah kepada Zahid Hamidi dan KPN baru yang telah mengembalikan keyakinan rakyat bahawa negara kita ada undang-undang dan selamat untuk rakyat jelata. The first step you guys have taken is the beginning towards peace, stability & success for our nation.

    Tangkap dan humban si pengkhianat-pengkhianat dan penjahanam negara ke penjara tanpa kompromi. Usah takut dgn Bar Council dan jika mereka menghalangi, mereka juga patut disenyapkan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...