Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday 2 May 2013

PANAS TERIK !!! MASIH INGATKAH KOME TENTANG PERISTIWA Merampas Kembali Perak PRU12 dulu... KLIK UTK BACA

Perhimpunan di Padang Ipoh berlangsung selama sejam sebelum disuraikan oleh sepasukan anggota polis yang diketuai Ketua Polis Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias.
Semasa berhimpun di Padang Ipoh, kumpulan tersebut membawa kain rentang dan sepanduk yang tertera ‘Rakyat Menyokong Istana,’ ‘Rakyat Perak Mengutuk Tindakan Biadap Lim Kit Siang Terhadap Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Perak,’ dan ‘Kami Cintakan Kestabilan.’

Menurut jurucakap kumpulan itu, Elfi Mohd. Nor, tujuan perhimpunan itu diadakan adalah bagi menyatakan taat setia tidak berbelah-bagi kepada Sultan Perak.

‘‘Kami mewakili suara orang Melayu di negeri Perak dan tiada kena-mengena dengan mana-mana parti politik. Kami menghormati keputusan rakyat dalam pilihan raya lepas, tetapi kami sebagai orang Melayu merasa terhina dengan tindakan Kit Siang yang mempermainkan Sultan Perak demi kepentingan politik,” katanya di sini hari ini.

Elfi juga meminta mana-mana parti politik tidak mengambil kesempatan untuk kepentingan masing-masing daripada perhimpunan orang- orang Melayu itu.
‘‘Perhimpunan seumpama ini diadakan lagi pada masa akan datang bagi membangkitkan kesedaran orang Melayu tentang perlunya mereka bersatu-padu,” katanya.

Perhimpunan itu ekoran tindakan Kit Siang mengarahkan semua 18 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP di Perak memulaukan majlis angkat sumpah pelantikan Menteri Besar baru di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar pada Khamis lepas sebagai membantah pelantikan wakil rakyat Pas sebagai Menteri Besar negeri itu.

Kit Siang berkata, tindakan tersebut diambil kerana pelantikan Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin, 51, dari Pas yang merupakan wakil rakyat parti ketiga dan terkecil dalam kerajaan campuran itu tidak mendapat mandat daripada Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP.


Berita penuh di blog INI.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...