Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday 10 October 2012

~ blogger PCT Daeng Selili:INILAH PADAH SALAH PILIH KUASA~


sebelum kita ke cerita sebenar nya mari kita layan lagu nih....kekekeke...


hah apa macam korang semua...mesti gelak sampai kering gusi kan ...kekeke...hah skrg ni Anak Jati Malaya nak dedahkan pada pengikut setia blog ini berhubung dengan satu cerita iaitu salah satu cerita "cakap tak serupa bikin"...
siapakah dia..????

Ahmad Zaini Bin Abdul Rahim seorang guru (Ahli pas) dari MAAHAD AL YAHYAWIYAH (PADANG RENGAS,PERAK) telah menyampaikan konsep BERKEBAJIKAN puak-puak pemerintahan PAS diatas usaha Guru ini selama 50 tahun sebagai guru yang berkhidmat di MAAHAD AL YAHYAWIAH...Perilaku seperti "BELANDA RAMPAS TANAH" pihak pengurusan sekolah tersebut yang didalangi  sendiri oleh :

- Haji Mohd Yazid B. Yeop Baharuddin (PENGERUSI LEMBAGA PENGURUSAN)
- YB. Hj. Zainuddin B. Mohd Yusof (ADUN PAS LUBUK MERBAU)
- Haji Mohd Radhi B. Petah (PENGETUA & AKTIVITIS PAS PADANG RENGAS )
- Azizi B. Riduan (GURU & AKTIVITIS PAS PADANG RENGAS )
- Mohd Fuad B. Hj. Hussin (GURU & AKTIVITIS PAS PADANG RENGAS )

  

inilah adalah bukti lampiran yang dipetik dari laman web blog ini:
http://daengselili.blogspot.com/2012/10/aktivitis-pas-salah-guna-kuasa.html




menurut sumber yang dipetik blogger tersebut telah menerima surat daripada saudara Ahmad Zaini B. Abdul Rahim, Surat perintah dari pihak MAAHAD AL YAHYAWIYAH agar sedara Ahmad Zaini mengosongkan rumah/tanah (REZAB JKR DAN MASIH DI BAWAH URUS TADBIR PERTADBIRAN TANAH DAN DAERAH KUALA KANGSAR) dalam tempoh 1 bulan setengah iaitu sebelum 30 november 2012 berhampiran MAAHAD AL YAHYWIYAH untuk pembinaan SURAU kononnya. Sedangkan saya dimaklumkan dikawasan berhampiran tersebut telah sedia ada 2 surau yang berdekatan, yang lebih memeritkan lagi keadaan hanya wang sagu hari berjumlah RM1000 diberikan kepada saudara Ahmad Zaini untuk memberi kerjasama@menurut perintah Pengurusan MAAHAD AL YAHYAWIYAH yang bersendikan BERKEBAJIKAN kononnya. Dan saya diberitahu TIDAK ADA PERUNTUKAN yang tersedia untuk pembinaan surau berkenaan TETAPI pihak Pengurusan MAAHAD AL YAHYAWIYAH berlaku KEJAM DAN TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN terhadap seorang guru yang 50 tahun bersama membangunkan MAAHAD AL YAHYAWIYAH.



berikut adalah laporan polis yang telah dibuat kepada pihak berkuasa Polis Cawangan Kuala Kangsar Perak.







ini lah agaknya prinsip negara berkebajikkan yang sering diwar2 kan pimpinan mereka...apa nak jadi ...hanya pandai berjanji tapi apa pon tak boleh...geram,marah,semua ada....bukti semua dah ada ,sekarang macam mana...Anak Jati Malaya harap tindakkan tegas dapat diambil pada si pembuat...

inilah adalah diantara janji2 beliau:

kepada ADUN LUBUK MERBAU yang paling sepi di PERAK Selepas heboh janji 100 hari Pakatan, rakyat Lubuk Merbau khasnya pimpinan dan ahli PAS sendiri sedang menagih janji yang ditabur oleh Hj Zainuddin semasa kempen PRU 12.


Jika janji ini tidak dipenuhi menjelang PRU 13, diyakini aktivis PAS tidak akan bekerja membantu jentera pilihanraya pada PRU 13. Menurut mereka untuk Padang Rengas khasnya DUN Lubuk Merbau nasib Pakatan hanya bergantung kepada jentera PAS.

DAP dan PKR hakikatnya tidak pernah wujud sama sekali. Antara yang mereka tuntut ialah :-

1. Sebuah bank di Pekan Padang Rengas

2. Pemberhentian Operasi Kilang Simen

3. Sistem perparitan baru untuk seluruh Lubuk Merbau

4. Pemberhentian Operasi Kilang Kayu Kuala Dal

5. Tempat parking lori bagi penduduk sekitar Perumahan Awam dan Taman Permai

6. Sumbangan RM1000.00 untuk anak pengundi yang dapat buat ijazah dan RM 500.00 untuk diploma

7. Bantuan sara hidup RM300.00 untuk warga emas

8. Bantuan RM 500.00 untuk setiap kematian pengundi/tanggungan di DUN Lubuk Merbau

9. Sumbangan RM 500.00 untuk perkahwinan anak/pengundi

10. Seekor lembu setiap kampung pada setiap kali Hari Raya Korban

Permintaan ini agak melampau. Tapi dia orang kata ini bukan permintaan tetapi janji YB Zainuddin sendiri khusus untuk orang Lubuk Merbau.

" Inilah janji yang menyebabkan kami kerja setengah mati untuk dia pada tahun 2008 ", kata salah seorang daripada mereka.



utk cerita selanjutnya bolehlah berkunjung di laman web rasmi daeng selili :http://daengselili.blogspot.com/2012/10/aktivitis-pas-salah-guna-kuasa.html

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...