Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday 4 February 2013

Kebangkitan rakyat Kelantan


Kebangkitan rakyat Kelantan membantah pentadbiran kerajaan negeri pimpinan PAS yang gagal menyelesaikan pelbagai masalah termasuk isu tanah dan bekalan air bersih menjadi petanda rakyat mula sedar dan mahukan perubahan.


Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed, berkata masih belum terlewat bagi rakyat Kelantan membuat perubahan itu dengan memilih kerajaan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum (PRU)ke-13.

"Apa yang perlu, kita (anggota Umno dan BN) memperkukuh parti untuk menghadapi pilihan raya tidak lama lagi," katanya kepada Bernama ketika ditemui pada majlis pelancaran program 'My Beautiful Malaysia' peringkat Parlimen Jeli, di sini, Ahad.

Lebih 3,000 penduduk terdiri daripada masyarakat setempat dan pelajar sekolah menyertai program itu yang dilancarkan serentak di seluruh negara.

Mustapa, yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, mengulas penganjuran beberapa perhimpunan dan demontrasi rakyat secara aman termasuk oleh pertubuhan bukan kerajaan sejak akhir-akhir ini berhubung apa yang dilihat sebagai kegagalan kerajaan negeri menyelesaikan isu-isu berkenaan.

Semalam, kira-kira 2,000 orang mengadakan perhimpunan secara aman bertema 'Selamatkan Bumi Kelantan' di Pasir Pekan, Tumpat, sebagai bantahan kepada kerajaan negeri yang didakwa merampas tanah rakyat untuk diberi kepada syarikat asing untuk dimajukan. Mustapa, yang juga Anggota Parlimen Jeli, menegaskan anggota Umno dan B Nmesti bekerja kuat dan memperkasakan semangat perjuangan untuk memenangi pilihan raya umum kali ini. - KLPOS

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...