Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday 27 February 2013

Warga Emas saman kerajaan?


Seramai 1,001 warga emas memfailkan saman menuntut caruman takaful RM2.5 juta yang dijanjikan oleh Kerajaan Negeri Selangor dalam manifesto pilihan raya umum ke-12 lima tahun lalu.

Saman difailkan oleh peguam.

Kamarudin Ahmad menerusi Tetuan Kamarudin & Partners di kaunter pendaftaran Mahkamah Tinggi di sini, jam 9.40 pagi tadi.

Akhirudin Abd Rashid, 63, menamakan Kerajaan Selangor sebagai defendan pertama dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku defendan kedua.

Beliau mewakili penduduk warga emas kawasan Shah Alam, Ampang, Gombak, Tanjung Karang, Hulu Langat dan Kuala Langat.

Kamarudin ketika ditemui berkata, saman ini difailkan atas kegagalan Kerajaan Selangor menunaikan janji mereka untuk memberi caruman takaful sebanyak RM2,500 seorang kepada warga emas.

"Tindakan Kerajaan Selangor menunaikan janji mereka itu telah menghampakan harapan semua warga emas yang hampir lima tahun menunggu janji yang diberikan oleh mereka," katanya. SINAR

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...