Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Tuesday 19 March 2013

Terkini !!! Kereta kebal Malaysia siap sedia gempur Kubu Kuat Kiram ???



Kereta kebal (atau perisai) Malaysia, ADNAN telah dihantar ke Sabah untuk membantu menghapuskan lanun-lanun Sulu yang jumlah mereka semakin berkurangan dan terkepung di sebalik ancaman kepala lanun Sulu, Jamalul Kiram III bahawa 10 ribu lanun Sulu di Sabah akan melancarkan serangan gerila terhadap pasukan keselamatan Malaysia.

Dengan dua kawasan yang sudah dibersihkan oleh pasukan keselamatan Malaysia, ancaman Jamalul Kiram III yang benar-benar mengharapkan tentera-tentera Amerika Syarikat akan datang membantu lanun-lanunnya untuk berperang dengan Malaysia dan cubaan mengheret pasukan tentera Indonesia membolehkan dia menawan Sabah, Malaysia pula semakin beriltizam untuk menghapuskan terus ancaman tersebut.

Penghantaran beberapa model kereta kebal ADNAN yang dibeli dari Turki beberapa tahun lalu, dilihat sebagai keazaman sebenar Malaysia selain mendedahkan semua unit pasukan keselamatannya kepada situasi sebenar peperangan bagi memastikan keselamatan rakyat dan negara akan terus terjamin.

Kereta kebal itu diberi nama ADNAN sempena nama Koperal Mat Aznan (ketika itu Prebet) yang terkorban di Pasar Bakara Mogadishu, Somalia pada tahun 1993 selepas kereta perisai yang dipandunya diserang oleh pelancar bom tangan oleh pejuang Somalia.

Koperal Mat Aznan pada ketika itu bersama-sama beberapa orang anggota RAMD yang menganggotai MALBAT dalam usaha menyelamatkan tentera-tentera Amerika Syarikat berjumlah 75 orang daripada dibunuh oleh pejuang Somalia. Walaupun terkorban, usaha MALBAT mengeluarkan dan menyelamatkan tentera Amerika yang sudah terkencing dan ketakutan, berjaya.

MALBAT kemudiannya digelarkan sebagai Tiger oleh tentera Amerika Syarikat.

Apabila Malaysia sudah menggerakkan ADNAN dan mula 'menunjuk-nunjuk' kekuatan ketenteraannya, sepatutnya lanun-lanun Sulu itu sudah tahu, masa untuk mereka hidup dan menghirup udara di dunia ini sudah semakin berakhir. Manakala pihak asing yang sedang mengintai peluang untuk campurtangan, sedang diberi amaran secara keras oleh Malaysia.

SUMBER

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...