Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday 15 May 2013

KATA KERAJAAN MALAYSIA ZALIM !!! TENGOK DULU APA KERAJAAN SINGAPORE BUAT PADA RAKYAT MALAYSIA !!!


Sekumpulan 21 rakyat Malaysia yang ditahan di Singapura kerana didakwa berhimpun secara haram kerana membantah keputusan Pilihan Raya 2013. Mereka ini yang majoritinya berbangsa Cina telah ditahan sekitar jam 4.50 petang semalam apabila berhimpun menyuarakan protes mereka di Merlion Park.
Tindakan mereka ini jelas sengaja mahu menimbulkan provokasi di negara luar seolah-olah ingin menunjukkan kerajaan Malaysia sebagai sebuah kerajaan yang penipu dalam mengendalikan pilihan raya. Sedangkan keputusan itu telah disahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan akan diwartakan dalam masa terdekat.

Kerajaan BN telah memenangi 133 kerusi berbanding Pakatan Rakyat (PR) yang hanya memenangi 89 kerusi, dan sistem di negara ini mengguna pakai jumlah kerusi dimenangi parti untuk membentuk kerajaan. Sebaliknya kumpulan penyokong pembangkang pula kerap memainkan sentimen undi popular, seolah-olah mereka popular maka mereka berhak menjadi kerajaan.

Sedarlah wahai pembangkang, kamu hanya mendapat majoriti popular di beberapa negeri sahaja, bukan seluruh negara, dan jumlah undi popular PR juga sebahagian besar diperolehi daripada Selangor, dengan lebihan 400,000 undi popular.

Itu tidak menggambarkan mereka popular di keseluruhan negara. Itulah kebodohan pemimpin pembangkang yang kemudiannya membodohkan pengikut mereka yang taksub dengan pemimpin bodoh. Malah, akhbar-akhbar luar negara juga dilihat mula menyerang kepimpinan kerajaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan menyiarkan kartun, pojok, dan artikel yang menyindir Najib dalam artikel mereka.

Tindakan kumpulan ini mengadakan protes di luar negara juga diragukan, kerana umum mengetahui mereka hanya mahukan perhatian antarabangsa bagi membolehkan mereka dilihat seperti “mangsa kekejaman kerajaan” sedangkan mereka adalah manusia bodoh.
Dipercayai, sekumpulan rakyat Singapura juga akan mengadakan protes sama esok bagi membantah keputusan pilihan raya di Malaysia. Persoalan di sini, apakah motif mereka mengadakan demonstrasi? Dan keduanya, siapa mereka ini?

Ia masih menjadi persoalan dan apa yang berlaku di Malaysia tiada kena mengena dengan urusan penduduk Singapura, apatah lagi ianya adalah soal politik negara.
Jika ianya adalah mainan pembangkang, ternyata mereka sudah mula naik lemak kerana menjadikan negara ini seolah-olah badut yang ditertawakan dengan menjatuhkan kredibiliti Malaysia sebagai sebuah negara kecil di dunia yang amat dihormati.

Kerajaan BN telah pun menjawab segala tuduhan dan dakwaan kosong pembangkang mengenai penipuan dalam pilihan raya, namun atas sikap kebodohan yang melampau mereka membutakan mata dan memekakkan telinga menolak penjelasan kerajaan. Apa yang mereka mahukan adalah BN menjadi pembangkang dan Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri. Itu adalah matlamat mereka, tanpa ada sebarang tujuan untuk memajukan negara.
Mereka juga dilihat bergitu terdesak mendapatkan khidmat “orang luar” membantu mereka dengan menggunakan negara jiran sebagai pentas lakonan mereka.

Pembangkang perlu menerima kekalahan mereka dengan hati terbuka dan mencuba lagi ketika Pilihan Raya ke 14, kerana majoriti pemimnpin pembangkang seperti Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Karpal Singh, dan Lim Kit Siang telah bersepakat menerima keputusan PRU 13.

Apa lagi si Anwar bodoh ini mahukan? Sedangkan hanya dia sahaja yang kononnya tidak berpuas hati dengan keputusan PRU 13. Malah Azmin Ali, timbalan presiden PKR juga mengeji sikap Anwar yang hanya tahu menganjurkan demonstrasi dan protes tanpa memikirkan proses jangka panjang pentadbiran negara yang lebih utama.

1 comment:

  1. dap senyap tak kata apa..tahu takut.. cuba polis malaysia yang tangkap.. mau direpotnya ke PBB, Nato,..huhuh..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...