Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday, 11 May 2013

CINA DAP KINI BERALIH BOIKOT PRODUK KELUARAN MELAYU !!! MASIH NAK SOKONG LAGI KEW !!!



Penipuan Kenaikan Harga Roti Gardenia!
Macam-macam hal la puak pembangkang ni selepas gagal menakluki Putrajaya pada PRU-13.

Satu persatu penipuan mula disebarkan setelah BN berjaya menang PRU13.

Antaranya, perlaksanaan GST, kenaikan tarif elektrik dan yang paling lucu sekali, kenaikan harga roti Gardenia.


Kali ni, sudah semestinyalah dari pembangkang yang juga musuh ketat "Gardenia".

Korang faham-faham sendirilah siapa yang beria-ia sangat nak menyaingi produk roti No. 1 Malaysia ni.

Cuba lah korang ingat-ingat balik sekitar 2011 dulu, heboh orang Cina ni menghasut kaum dia boikot roti Gardenia ni dan perniagaan Melayu.

Rasanya, kalau orang Melayu yang boikot perniagaan Cina ni, mau lumpuh ekonomi orang Cina ni, betul tak ?!!

Kuasa beli ditangan orang Melayu la beb !!!

Kalau tidak, masakan sibuk benar mereka lancarkan serangan boikot roti Gardenia ni.



Atas ni, screenshoot dari facebook page pro-DAP.

Aku pernah menulis DISINI berkaitan kes sebelum ini dimana roti Gardenia ni mendapat cubaan boikot oleh kaum Cina penyokong pembangkang.

Kali ni, lain pula tetapi masih menyasarkan Gardenia, supaya orang ramai tidak membeli lagi roti Gardenia.

Puak pembangkang memfitnah bahawa pengusaha produk Gardenia ini menaikkan harga produknya.

Tak lain dan tak bukan, tujuannya supaya orang tak beli lagi produk Gardenia.

Maklumlah... produk Gardenia ni adalah produk keluaran orang Melayu.

Ini bolehlah dikategorikan sebagai "jarum halus" atau "serangan halus" untuk melumpuhkan ekonomi orang Melayu dan sekaligus memfitnah kononnya ini kerja BN lah tu.

Bila pembangkang fitnah kononnya Gardenia naik harga, pasti orang Melayu pun tidak membeli roti berkenaan, pada firasat diorang yang bahalol tu la.

Walhal, otak mereka sendiri yang bangang tidak mengkaji sesuatu maklumat yang mereka perolehi.

Untuk pengetahuan puak pembangkang yang otak letak kat kepala lutut tu, kenaikan harga roti Gardenia hanya berlaku di Sabah kerana syarikat yang berbeza.

Berikut penjelasan dari syarikat pengeluar Gardenia yang aku petik dari mynewshub;


Gardenia Bakeries (KL) Sdn Bhd baru-baru ini telah menerima banyak pertanyaan/pengesahan mengenai kesahihan berita kenaikan harga produk Gardenia di Sabah.
Penjelasannya, Gardenia Bakeries (KL) Sdn Bhd [GBKL] dan Gardenia Sabah adalah dua syarikat yang berbeza dan tidak berkaitan diantara satu sama lain.
Gardenia Sabah Pasaran Borneo/ Timur Semenanjung Malaysia tertakluk dibawah pengurusan Gardenia Sabah secara mutlaknya.
Kedua-dua syarikat ini mempunyai pihak pengurusan, polisi dan sistem operasi yang berbeza.
GBKL ingin mengambil peluang ini untuk menjamin para penggunanya di Semenanjung Malaysia yang harga untuk kesemua produk Gardenia tidak berubah.
Harga produk-produk Gardenia tertera/ dicetak pada “kwik-lok” dan/ atau semua pembungkus produknya.
Harganya adalah tetap.
Jikalau anda mendapati ada peruncit yang menjual produk-produk Gardenia dengan harga yang lebih tinggi, sila hubungi Cik Hazlinah Harun atau Cik Azrina Aziz di talian 03-5542 3228 dengan segera untuk membolehkan kami mengambil tindakan yang sewajarnya.
Terima kasih.

Kepada pembangkang dan orang Cina pro-DAP lah ye, jangan risau...

Lagi korang cuba fitnah dan nak merosakkan ekonomi dan perpaduan orang Melayu ni, sebenarnya lagi kuat ikatan ukuwah orang Melayu ni.

Lagi korang cuba nak boikot produk orang Melayu, lagi kuat sentimen orang Melayu untuk berbelanja hanya kepada produk Melayu sahaja !!!

Pada pandangan aku yang hanya rakyat biasa ni, cara pembangkang menggunakan media sosial sebagai landasan menyebarkan fitnah sudah "terlalu amat keterlaluannya".

Entah macam mana aku nak gambarkan dengan kata-kata betapa esktrimnya diorang ni dalam penyebaran fitnah ni.

Aku jadi makin menyampah dan meluat la beb...!!!

Aku tunjuk kepada Mama aku berita-berita yang fitnah produk Melayu ni macam kes puak Cina pro-DAP yang nak boikot Gardenia ni.

Selamba je Mama aku jawab, "beli barang orang Melayu je lepas ni, dah tentu halal."

"Kalau harga naik pun, beli juga... tak rugi... itu ekonomi bangsa kita... barang terbaik mana ada yang murah...", memang sempoi Mama aku jawab.

Untuk pengetahuan korang lah ye, Mama aku ni "super" cerewet bab halal ni.

Kalau tin ada cop halal tapi ada tulisan Cina pun dia tak nak beli beb...

Ada juga aku saja nak "test" Mama aku, masa shopping barang dapur, aku ambil roti Massimo ni sebuku masuk dalam trolley, selamba je dia keluarkan dan letak kat rak Maggie.

Hahahaha....

Jadi, teruskanlah memfitnah kerajaan dan produk-produk Melayu ni.

Lagi banyak korang fitnah... Makin meluat orang Melayu pada pembangkang.

And jangan juga terkejut ye, ada juga orang Cina yang menyampah dengan permainan politik pembangkang yang suka buat fitnah macam ni.

Bukan semua orang Cina ni bangang macam Cina DAP !!!

Berbalik pada roti ni, korang pilihlah ye, korang nak roti terbaik yang Halalan Toyyiban iaitu Gardenia atau roti "itu" yang guna tepung dengan "bleach" !!!

4 comments:

  1. Steady melayu!! Aku peduli apa orang nak kata aku racist!! Orang cina sendiri tak hormat melayu sial lah!

    ReplyDelete
  2. Salam Anak Jati Malaya,

    Saya dah 2 tahun dah tak beli hi5. Kalau massimo ni baru tau, jadi terima kasih atas maklumat.

    Saya perhatikan di tempat saya Terengganu dah jarang jarang nampak roti selain gardenia.

    InsyaAllah.

    ReplyDelete
  3. kerajaan perlu banyakan GLC yang mengeluar, mengurus & mengawal produk2 keperluan asas (makanan) di negara ini...bank ada GLC, minyak ada GLC, kereta ada GLC..MAKANAN pun perlu ada GLC ..pecahkan dominasi Cina dlm industry makanan , terutamanya makanan HALAL yg pembelinya adalah org Melayu, ISLAM...

    ReplyDelete
  4. kerajaan perlu banyakan GLC yang mengeluar, mengurus & mengawal produk2 keperluan asas (makanan) di negara ini...bank ada GLC, minyak ada GLC, kereta ada GLC..MAKANAN pun perlu ada GLC ..pecahkan dominasi Cina dlm industry makanan , terutamanya makanan HALAL yg pembelinya adalah org Melayu, ISLAM...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget