Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Tuesday 21 May 2013

WAJIB BACA!! FAKTA.. TAKUT GST, ATAU RISAU KRONI DAPigs TAK CUKUP MAKAN???




Itu persoalan yang kini menjadi bahan serangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Rakyat sendiri tertanya - tanya, apakah motif sebenar mereka membangkitkannya?

Dakwaan puak - puak Pakatan, GST atau hanya akan membebankan rakyat yang berpendapatan rendah dan miskin seluruh Negara.

Berikut serba sedikit penerangan mengenai GST yang jelas tidak membebankan rakyat seperti mana yang diwar - warkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu:

Pengerusi Panel Penilaian Cukai Kementerian Kewangan, Datuk Kamariah Hussain berkata, antaranya rakyat hanya perlu membayar GST empat peratus (4%) ketika menjamu selera di restoran makanan segera berbanding cukai perkhidmatan lebih tinggi dikenakan sekarang (6%).
Kos perniagaan lain juga berkurangan selepas GST menggantikan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) kerana restoran berkenaan tidak lagi perlu membayar cukai jualan atas pembelian meja, kerusi dan kemudahan lain. Dengan pelaksanaan GST, peniaga boleh menawarkan harga yang lebih murah hasil penjimatan daripada pembayaran cukai.
Nah!!! Sekarang kita dapat sedikit gambaran mengenai GST dimana 'Peniaga' boleh memberikan harga lebih murah kepada pelanggang mereka.

Bila disebut 'Peniaga' sudah tentulah mereka - mereka yang terdiri dari kalangan puak- puak yang menyokong DAPigs tu sebelum ini. Siapa lagi kalau bukan Cina.

Yang sebenarnya, GST dilihat bakal merugikan 'Peniaga' dan bukannya pelanggan atau pengguna yang terdiri dari kalangan rakyat secara keseluruhan.

Ianya sama jugak dengan bantahan yang dibuat terhadap skim gaji minima yang disarankan oleh pihak Kerajaan sebelum ini. 'Peniaga - peniaga' ini jugak yang membantahnya.

Mereka beranggapan, gaji minima itu hanya akan merugikan perniagaan mereka dengan mengurangkan 'keuntungan bersih' secara bulanan.

Sebagai contoh, kalau sebelum ini, 'Peniaga' tersebut mampu mengutip keuntungan sebanyak RM 3000 sebulan dengan gaji pekerja RM 600, mereka dapat untung lebih.

Namun, setelah perlaksanaan gaji minima, keuntungan bersih mereka akan berkurangan sebanyak RM 400 dan menjadikan keuntungan tersebut sebanyak RM 2,600 sebulan.

Perkara ini pernah disebut oleh seorang 'Peniaga' didalam mesyuarat Majlis Belia Negeri dengan menyifatkan ianya hanya membawa kerugian kepada 'Peniaga'.

Jadi, tak salah juga kalau kita kata yang GST ini juga turut memberikan impak yang sama kepada 'Peniaga' yang kebanyakkannya 'Kroni DAPigs' dan bukannya rakyat seperti mana yang digembar - gemburkan oleh Pakatan Pembangkang!!!

Pssssttt...  Penerangan lanjut mengenai GST, korang boleh klik kat sini.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...