Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday 20 May 2013

[WAJIB BACA] INFO HOT!!! PRU 14 PETANDA MELAYU AKAN TERKUBUR ADA DISINI!!!


Ini cerita benar dari saya sendiri mengenai ungkapan 'Ini Kalilah'.

Kebiasaannya saya ke pasar. 3 hari sebelum Hari Mengundi, saya ke sana untuk membeli beberapa jenis ikan. Sesampainya disana, saya mulai melihat dan bertanya-tanyakan harga ikan. Pada setiap gerai ikan yang saya lawati,peniaga Cina melontarkan ungkapan 'Ini kalilah' sambil memberitahu harga ikan yang ditanya. Oleh sebab lontaran ungkapan itu tidak menepati sasaran, maka saya jawap 'Lain Kalilah'. Apabila diulangnya ungkapan itu,jawapan yang sama keluar daripada mulut saya. Kemudian dia senyap. Kamu tahukah apa tujuannya?



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...