Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Friday 5 July 2013

PANAS !!! PASAR PALING NGERI DITEMUI ???

Pasar Tomohon terletak yang di Kota Tomohon, Provinsi Sulawesi Utara. Kota ini sangat indah dan beriklim sejuk dengan belatar belakangkan Gunung Lokon dan Gunung Mahawu. Pasar Tomohon sejak dahulu menjadi daya tarik tersendiri bagi para pelancong di Tomohon, bahkan Sulawesi Utara. Sebenarnya pasar ini tidak termasuk dalam kamus pelancongan , tetapi berita yang di sampaikan dari mulut ke mulut membuatkan Kota Tomohon ini semakin popular. Namun sanggupkah sekiranya anda melawat pasar ini?

Pasar Tomohon sama seperti Pasar Tradisional di kebanyakan tempat. Tapi bagi anda yang tahu atau bahkan pernah mengunjungi tempat ini pasti faham apa yang di jual di pasar Tomohon ini. Sebenarnya tidak ada perbezaan dengan pasar lainnya. Yang dijual pun sama seperti Sayur-sayuran, dan aneka Daging. Namun begitu daging yang dijual disini bukan seperti daging yang dijual di pasar lain seperti Daging lembu, Kambing ataupun Ayam. Disinilah letak keunikannya, anda dapat melihat beraneka daging dari haiwan lain seperti Anjing, B***, Kelelawar, Ular, Tikus, bahkan haiwan yang jarang anda pernah lihat pun ada di jual disini.....mengerikan....!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...