Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday 15 April 2013

APA !!! Tok Guru Ditegur Anak Muda Klate Di Perantauan ?? Macam ada apa2 je!!!


Terbaik!! Teguran Anok Mudo Perantauan Klate Untuk Nik Aziz. #GE13

Saya amat tertarik dengan satu penulisan tokoh anak muda di sebuah negeri. Beliau banyak melontarkan idea yang baik dan bernas, sesuai dengan ketokohan yang ada pada beliau... (Bukan jilat deh...)

Sekali fikir, sangat elok pandangan dan buah fikiran beliau yang kritis dan analitik terhadap masa depan parti Pas dan Karier politik Tok Guru Nik Aziz.
Berikut adalah luahan pandangan beliau...

"Wahai anak KELATE dale FB ambo,Tok Guru pun kure sehat doh. Umur 82 tahun molek rehat-rehat doh. Ambo kadang-kadang kesian pada Tok Guru kito. Kutuk, perudoh tidok samo sekali ambo buat. Tapi di umur gini, srupo Tun M pun sudah berehat dan tukat mano bulih. Ore tetap saye ko Tun, kalu saye ko Tok Guru, bui lah ore lain pulok jadi MB. Ore tetap saye kow dio. 

Kito anok mudo diajar hormat ore tuo. Mok pok mano ajar kito ludoh keji, beci ore tuo... takdok. Kadey-kadey sedih jugok, kalu lain-lain calon dalam PAS tu ulamak jugak, ustak jugok takpolah, tapi loni bercapu gaur habis. Saen sobat nilai la sendiri. Ambo pun beraso nok balik kijo kelate. Ore Kelate ni memey hebat di luar Klate. Ambo dop nafi.

pesey ayoh ambo,"mu saem la nga sapo pun takpo, jange ikut perangai dio.... waima kaki dadoh sekalipun, sekurey-kurey kito bulih nasihat dio....perudoh jange sekali...."


Che Murad a.k.a Pokder

Itu antara luahan dan idea yang perlu dinilai oleh pemimpin kita, disemua peringkat. Kedang-kadang, kita lupa bahawa Singapura yang hebat itu, suatu ketika di selamatkan oleh seorang kanak-kanak yang bukanpun ada jawatan.

Fikir-fikirkanlah wahai pemimpin.... 
Jadilah pejuang bangsa.... BUKAN PEJUANG BANGSAT!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...