Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday, 20 May 2013

BENGON BETUL !!! BILA DAH KALAH, TOK JAN JUGAK YANG DISALAHKAN!!!



Inilah jenis manusia dari kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah ni sebenarnya. Walau macam mana cara sekali pun, diorang tak mampu terima hakikat Kebenaran.

Yang pasti, rakyat Kedah muak dengan pertikaman dalaman yang ditonjolkan oleh sesetengah pemimpin PAS Negeri untuk merebut jawatan - jawatan tertentu.

Disebabkan wujudnya pemimpin seperti Phalrolrazi dan konco - konconya membuatkan ahli serta rakyat Kedah secara keseluruhan kecewa dengan PAS.

Selama ini mereka anggap PAS benar - benar mahu memperjuangkan Islam. Mereka anggap PAS benar - benar telus untuk menjaga Kebajikan Rakyat.

Namun, hakikatnya, PAS bukan lah seperti apa yang digembar gemburkan selama hari ini. PAS hanya mementingkan perjuangan yang bersifat peribadi.

Tapi, itulah masalahnya dengan puak - puak Pakatan ni. Seperti apa yang kita jelaskan sebelum ini, puak - puak Pakatan ini tidak mampu untuk terima Kebenaran. 

Malah, PAS sendiri masih lagi menolak ketentuan Allah S.W.T!!! Kelemahan diri sendiri mereka enggan akui. Tapi asyik nak menyalahkan orang lain atas kegagalan mereka sendiri!!!
Kemenangan Pakatan Kedah dalam PRU12 adalah mesej dan manifestasi kehendak majoriti rakyat yang mahukan perubahan setelah ditadbir lebih 50 tahun oleh Umno-BN.


Harapan ini nyata dipersia-siakan oleh kerajaan Datuk Seri Azizan Razak apabila sejak dari awal lagi beliau dikatakan menjadikan Tun Dr Mahathir Mohamad tokoh korporat yang dikaitkan dengan Umno sebagai mentor dan sumber rujukan dalam melaksanakan pentadbiran negeri.

Jawatan-jawatan penting dalam syarikat dan institusi berkaitan kerajaan negeri diberikan kepada mereka yang bukan sahaja tegar dengan Umno tetapi berusaha sepanjang masa mensabotaj kerajaan negeri sama ada secara langsung atau tak langsung.

Maka lahirlah isu-isu seperti kes pelantikan YDP Majlis Daerah Kubang Pasu, isu alam sekitar di Carok Genting Bunga dan Gunung Inas, isu bercambahnya pusat hiburan dan karaoke berlesen dan tanpa lesen, isu krisis kewangan, pentadbiran dan kebajikan pelajar serta kakitangan di KUIN.

Kesemua isu di atas tidak diatasi ataupun diselesaikan. Azizan cukup bangga dengan jawapan-jawapan politik di media-media arus perdana tanpa melihat kesan yang dialami oleh orang bawahan. 

Saya mendapat maklum majoriti staf KUIN yang menyokong PAS tidak memberi undi kepada parti itu dalam PRU yang lalu.

Rakyat melihat pentadbiran Azizan lemah, tidak efisyen, tiada perancangan dan bertindak mengikut kehendak sendiri walaupun dinasihati disebaliknya.

Lalu harapan rakyat yang ingin melihat suatu perubahan bawah pentadbiran PAS disia-siakan. Rakyat kecewa dan kekecewaan ini ditafsirkan di peti-peti undi. Hampir 20 peratus undi diberi kepada BN hasil dari kekecewaan itu.

SUMBER 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget