Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday 22 May 2013

PEMIMPIN DAP MEMANG TAK PAHAM BAHASA !!! PATUT SEKOLAH SEMULA !!

Apabila seorang Ketua Menteri hadir dan bersuhabat dalam perhimpunan yang tidak mendapat permit polis @ perhimpunan haram, rakyat boleh dapat menilai mentaliti dan tahap hormat Ketua Menteri kepada undang-undang negara ini.


Apatah lagi jika beliau itu adalah Setiausaha Agung parti DAP yang berdepan dengan pelbagai masaalah maruah parti yang bukan sahaja amat memalukan tetapi menjadi bahan lawak untuk rakyat sekalian.

MiM pun 'kagum' anak Kit Siang DAP itu masih tidak tahu malu dek keburukan parti beliau sendiri.

Untuk menambah sengsara Guan Eng DAP, portal pro-pembangkang mengeluarkan laporan yang seolah-olah sengaja menambahburukkan imej Guan Eng DAP yang sudah tercalar.

Di antara laporan Malaysian Insider :
Rakyat Malaysia berhak mempersoalkan mengapa sistem pilihan raya negara membenarkan kerajaan minoriti terus berkuasa, kata Lim Guan Eng hari ini sambil menyelar tindakan autokratik dan keras kerajaanmenghukum mereka yang berani bertingkah. 
Kita baca kembali kenyataan Zahid Hamidi yang seperti sukar untuk difahami oleh Lim Guan Eng DAP. Mungkin kerana itu Zahid Hamidi menggesa Guan Eng supaya tidak memutarbelitkan kenyataannya berhubung saranan berkenaan. 

"Baca elok-elok (kenyataan terbabit). Kalau tak faham bahasa Melayu, elok masuk sekolah semula,'' katanya. seterusnya

Sila baca :
Jika golongan ini mahu menerima pakai list system atau single transferable vote seperti mana yang digunakan oleh negara-negara republik, sepatutnya mereka berhijrah ke negara-negara berkenaan untuk mempraktikkan kepercayaan politik mereka. 
 
Malaysia bukan negara untuk menterjemahkan kepercayaan politik mereka, malah jika mereka benar-benar rakyat yang setia kepada negara ini,mereka hendaklah menerima sistem politik dan sistem membentuk kerajaan sedia ada seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. 
Mereka juga hendaklah mengakui hakikat kekalahan dan penolakan rakyat se bagaimana yang terdapat dalam sistem first past the post yang terpakai buat sekian lama di negara ini. seterusnya
Realitinya, 'tidak setia kepada negara, tidak menerima sistem yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan' seperti yang dinyatakan oleh Zahid Hamidi itu tidak boleh dianggap 'berani bertingkah' tetapi lebih kepada sikap biadap, tidak bertanggungjawab, ridiculous, illogical dan irrational.

Dan rakyat tahu Menteri KDN mesti tegas dalam hal melibatkan memperlekehkan Perlembagaan negara ini. Malah, rakyat Malaysia berhak untuk menolak anasir jahat yang mempertikaikan sistem politik yang sedia ada!

Tetapi ultimatum kenyataan Guan Eng yang bakal mendatangkan ketawa sinis dan sindir rakyat yang amat memalukan ialah apabila beliau bercakap tentang 'demokratik'!  
"Adakah beliau untuk berdebat secara terbuka dengan saya atau Lim Kit Siang atau pemimpin Pakatan Rakyat (PR) Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi menunjukkan sama ada kenyataannya yang ekstremis dan memecahbelah itubersifat demokratik dan sebahagian daripada rekonsiliasi nasional selepas pilihan raya umum,” soal Lim dalam satu kenyataan hari ini.seterusnya
Bagi kita, isunya bukan berani atau tidak tetapi layakkah Guan Eng DAP bercakap atau berdebat tentang 'demokratik' sedangkan parti di bawah pentadbiran beliau sendiri tidak demokratik dan tidak dipercayai oleh ahli-ahli DAP?

Malah, ahli-ahli DAP sendiri yang membuat aduan kepada ROS tentang sarkas politik pemilihan CEC DAP pada 15hb Disember 1012 yang memalukan seluruh ahli dan penyokong parti itu. baca sini

Seperti kata Janice Lee kepada kepimpinan tertingi DAP :
Bersih dan betulkan dan betulkan sistem dalam parti sebelum menuduh orang lain tidak betul. seterusnya

BACA LAGI DI MIM 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...