Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Friday 10 May 2013

PERANCANGAN JAHAT DAP MENJELANG...


Ramai dikalangan pengikut pakatan pembangkang akan menyalahkan kerajaan jika harga barang dinaikkan. 

Tapi adakah pengikut pakatan pembangkang terfikir bahawa semua jedai yang menjual barangan tersebut dimiliki oleh orang orang cina?

Kenyataan Sangkakala ini mungkin dianggap rasis tetapi ini adalah kenyataan yang perlu diterima oleh rakyat Malaysia.

Para peniaga runcit mungkin ada dikalangan orang Melayu tetapi yang membekalkan barangan tersebut adalah orang orang cina.

Kita pernah mengalami beberapa krisis makanan seperti gula, tepung, minyak dan sebagainya, alasan yang diberi ialah ketiadaan barangan tersebut di pasaran.

Tetapi dengan beberapa kejayaan pihak kerajaan melalui egensi kerajaan barangan tersebut didapati mencukupi tetapi ianya telah disorok digudang gudang besar dengan tujuan untuk menaikkan harga barangan keperluan itu.

Mereka akan menyalahkan kenaikan harga minyak dengan mengatakan bahawa minyak untuk mengangkut barangan tersebut telah naik dan mereka terpaksa menaikkan harga barangan untuk menampung kos.

Perlu kita ingat disini bahawa kenaikan harga minyak hanya melibatkan beberapa sen seliter tetapi gula contohnya akan naik 10 atau 20 sen sekilo, adakah mereka (pembekal) ini menggunakan seliter minyak untuk menghantar sekilo gula? Sudah tentu ianya tidak bukan?

Disini lah dimana mereka telah memanipulasi harga makanan dan mengambil kesempatan dari kenaikan harga minyak.

Jika dilihat pada senario politik pada hari ini, adalah tidak mustahil jika pakatan pembangkang khususnya DAP akan memberikan arahan kepada para peniaga yang menyokong mereka untuk menaikkan harga barangan agar rakyat bertambah marah terhadap kerajaan Barisan Nasional. 

AJM tidak berniat untuk menuduh tetapi AJM cuma memikirkan adakah ianya boleh terjadi dan satu jalan penyelesaian untuk menghindarkan perkara tersebut telah diambil oleh kerajaan awal awal lagi iaitu dengan membuka kedai rakyat 1Malaysia dimana barangan murah dan ianya melibatkan bekalan terus dari pembekal.

Harapan AJM ialah semua rakyat Malaysia khususnya orang Melayu agar tidak twrus menyalahkan kerajaan dalam situasi kenaikan harga barang ini kerana kita semua biasa melaluinya tambahan pula apabila menjelang musim perayaan.

Kepada kerajaan pula, AJM amat berharap agar dapat memantau serta membuka lagi kedai rakyat 1Malaysia ini agar kenaikan harha barangan dipasaran dapat dibendung dan sorokan barangan berkenaan juga dapat dihindatkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...