Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday 4 April 2013

Terkini !!! Manifesto Selaras Janji akan Diumumkan ???


Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul KadirIPOH -  Barisan Nasional Perak akan melancarkan manifesto khusus untuk negeri ini dalam menghadapi pilihan raya umum ini, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

"Manifesto peringkat negeri akan selaras dengan janji yang dibuat di peringkat kebangsaan. Kami akan memberi penekanan kepada semua aspek kepentingan rakyat," katanya.

Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin pula berkata parti itu bersedia dari segi kempen, strategi dan kewangan untuk menghadapi pilihan raya umum itu.

Katanya pembahagian kerusi untuk ditandingi oleh pakatan pembangkang di Perak sudah 98 peratus siap dan beliau menyifatkan peluang mereka sebagai 60:40 untuk mengambil tampuk pemerintahan negeri.

Pengerusi Perak, Datuk Dr Mohd Nor Manuty berkata, parti itu dijangka bertanding di 20 kerusi parlimen dan Dun di Perak dengan penampilan 60 peratus muka baharu termasuk kemungkinan bekas pegawai tinggi tentera.

Perak mempunyai 59 kerusi Dun dengan 28 kerusi dikuasai BN, 27 kerusi diwakili pembangkang manakala empat lagi kerusi diwakili calon bebas yang mesra BN sebelum pembubarannya hari ini.

Menteri Besar Perlis Datuk Seri Dr Md Isa Sabu berkata BN negeri itu bukan sekadar bersedia malah yakin dapat mengambil kembali dua kerusi Dun kawasan Simpang Empat dan Sanglang daripada Pas pada pilihan raya kali ini. - Bernama

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...