Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday 6 April 2013

[Wajib Jawab] Syurga Milik PAS ke Milik Allah ???


Soal Jawab Politik Daripada Sudut Agama Islam
(anda soal saya jawab)

1.     Soalan : Apa pandangan saudara Airborne mengenai dakwaan Nik Aziz dan ulama tertinggi PAS bahawa jika mengundi PAS dalam mana-mana PRU atau PRK akan dimasukkan ke syurga ?

Jawapan :  
a.   Syurga ini hak Allah s.w.t. dan bukan menjadi hak milik Nik Aziz. Seseorang itu hanya layak dimasukkan ke syurga jika mendapat rahmat Allah, dan satu daripada cabang-cabang untuk mendapatkan rahmat Allah ialah mematuhi segala perintahNya dan menjauhi segala laranganNya, itu hanya secara ringkas sahaja.

b.   Dulu pun semasa Rasulullah s.a.w. hendak berhijrah dari Mekah ke Madinah, Baginda tak pernah berjanji pun kepada pengikut-pengikutnya akan dimasukkan ke syurga. Hanya 10 sahabat Rasulullah sahaja yang dijanjikannya masuk syurga. Bagi mendapatkan nama-nama 10 sahabat itu sila rujuk kepada Mufti negeri atau Jabatan Agama Islam Negeri atau daripada buku-buku sejarah Islam yang diiktiraf. Antaranya ialah pakar dalam membaca Al-Quran iaitu Zaid Thabit, Abu Bakar, Umar, Uthman, Ali dll. Mungkin juga Nik Aziz bermaksudkan “selepas mengundi masuklah kamu ke syurga membeli-belah di KB Mall”.

Bersambung

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...